Mijn proces is eenvoudig en duidelijk

Waarom is dit belangrijk?

Omdat ik je tijd waardeer!

WebDesign Stappenplan

Ik heb een gedetailleerd instap proces dat ik in de loop van de tijd heb geperfectioneerd en het werkt als een goed geoliede machine. Ik ben in staat om op de hoogte te blijven van wat ik als volgende nodig heb van mijn klanten, terwijl ik hen voldoende tijd geef om te reageren – om ons op schema te houden. Mijn klanten zijn nooit verrast en weten altijd wat er komt door een duidelijk Stappenplan dat precies laat zien wat er nog open staat.

Hieronder kun je zien wat ik allemaal voor je kan betekenen als je er voor kiest om mij het gehele project in te laten vullen van het ontwerpen van je huisstijl tot aan je complete website.

Voor het project

(De gemiddelde duur is 2-6 weken)

  • Kennismakingsgesprek
  • Bevestiging van het project
  • Contract/Offerte ondertekenen
  • Eerste betaling moet binnen zijn voor de start van het project
  • Je krijgt begeleiding voor het verzamelen van de benodigde materialen
  • Voorafgaand aan het project is het belangrijk dat je alle benodigde bestanden (afbeeldingen en gewenste teksten) levert

Gratis consult; het kennismakingsgesprek

Het proces begint allemaal wanneer je een kennismakingsgesprek aanvraagt op mijn website. Dit kan via de afspraken kalender, waarna je via de online planner een tijdslot en een datum kunt kiezen die voor je werkt. Nadat je de telefonische afspraak hebt geboekt, ontvang ik een bericht met de nieuwe boeking en voeg ik deze toe aan mijn agenda.

Tijdens het consult krijg je de gelegenheid om vragen te stellen die je hebt over het proces, de samenwerking met mij en wat erbij betrokken is, hoe lang het kan duren alle andere vragen die je hebt. Ik zal je ook enkele vragen stellen over je bedrijf, visie en wat je uit het project wilt halen. Deze telefonische afspraak geeft ons allebei de mogelijkheid om een idee te krijgen of we goed bij elkaar passen. Maak je geen zorgen, ik zal je niet ter plaatse overhalen of je te vragen om beslissingen te nemen tijdens deze afspraak. Je kunt na de telefonische afspraak de tijd nemen om de informatie te verwerken en te beslissen of je een project wilt boeken of niet.

Bevestig je project

Zodra je hebt bevestigd dat je bij mij een tijdslot wilt boeken, bespreken we een datum die voor ons allebei werkt. Indien je nog niet ingeschreven staat op mijn website, zal ik je nu vragen om dit te doen. Vervolgens stuur ik je de offerte. In de offerte kun je duidelijk zien wat de omvang van het project is en je goedkeuring geven.

Daarna ontvang je de factuur (bij een offerte) of de link naar het product op de website. Zodra ik je (eerste/afhankelijk van het project) betaling heb ontvangen, wordt je plek hiermee vastgesteld. Het is officieel, yeah!

Ik raad mijn klanten altijd aan om minstens 2-6 weken van tevoren te boeken. Dit is afhankelijk van de omvang van het project en hoe snel de inhoud verzameld kan worden en geeft je tijd voor te bereiden op het project.

Merk en design

Voordat het project start, moet je eerst wat huiswerk maken. Hiervoor heb ik verschillende vragenlijsten gemaakt. Deze vragen zullen je begeleiden met de informatie die ik nodig heb om je website op te zetten.

De eerste stap in deze ontdekkingsfase is dat je je Merk en design bepaalt. We gaan hier meteen in op de kern en bepalen wie, wat en waarom. Het verbaast me altijd hoe uitdagend het kan zijn als ondernemer om duidelijkheid te krijgen over je merkvisie en bedrijfsdoelen. Aan het einde van de dag zijn wij als ondernemers druk. Heel druk! Te druk met het balanceren van alle taken en proberen we de dagelijkse taken door te komen die ons bedrijf draaiende houden. Ik denk dat het te gemakkelijk is om het grotere geheel en de redenen waarom we ons bedrijf zijn begonnen uit het oog te verliezen; waar het uiteindelijk allemaal om gaat. Het is echt belangrijk om op de hoogte te blijven van je waarom en wat je drijft om door te gaan en gepassioneerd te blijven over je bedrijf.

Er wordt je ook gevraagd om een ​​inspiratie bord te maken op Pinterest waar je alles kunt toevoegen wat je inspireert en resoneert met je merkvisie. Je kunt het WebDesign Stappenplan gebruiken als een gids om ervoor te zorgen dat je op het goede spoor blijft. (We weten allemaal hoe gemakkelijk het is off-piste en diep in de diepten van een Pinterest-konijnenhol te gaan!) Indien je niet graag met Pinterest werkt kun je in dit formulier gemakkelijk bestanden uploaden.

Het doel hier is om een ​​visuele gids te maken voor je Merkidentiteit en -persoonlijkheid. We zijn dus niet alleen op zoek naar website-voorbeelden of logo’s – denk aan kleuren, patronen, texturen, lifestyle-opnames, lettertypen, citaten, algemene sfeer, stemming en esthetiek. Houdt je hier niet in, hoe meer inspiratie, hoe beter! Hoe meer afbeeldingen je opneemt, des te gemakkelijker het voor mij is om gemeenschappelijke thema’s te vinden waar je van houdt, die mij op hun beurt het beste startpunt zullen geven wanneer ik naar de designfase ga.

Bepaal je Ideale klant

Nu is het tijd om verder te gaan om de ideale klant (of bezoeker) van je website te bepalen. Dit stappenplan bevat een reeks vragen die zijn ontworpen om diep te graven en te definiëren wie je ideale klant echt is. We zullen hier heel specifiek worden en ik moedig je aan om je op slechts één persoon te concentreren en na te denken over wat zijn/haar grootste pijnpunten, behoeften en verlangens zijn, en precies waarom hij/zij met je wilt samenwerken.

Dit deel van het proces is absoluut cruciaal, want uiteindelijk praat je tegen niemand als je tegen iedereen spreekt. Dit fundamentele werk zal echt helpen om je boodschap aan te scherpen en je in staat te stellen op een echt persoonlijk niveau contact te maken met je ideale klanten, waardoor je uniek zult zijn.

Website Inhoudsgids & verzamelen van afbeeldingen

Herinner je je nog in de inleiding dat ik je geruststelde dat je niet zou worden verwacht dat je de inhoud voor je nieuwe site helemaal alleen zou bedenken? Nou, dit is waar de Website Inhoudsgids komt. Hier vindt je een gids voor het in kaart brengen van de inhoud voor je website. Je krijgt strategische aanwijzingen en prompts die allemaal zijn ontworpen om de basisblokken te bouwen voor een duidelijke, effectieve website die aansluit op je ideale klant. Er zijn onder andere instructies en richtlijnen voor afbeeldingen op je website, samen met links naar handige informatie. Ik zal ook vragen stellen die zijn ontworpen om me te helpen je Merkidentiteit, gewenste gevoel en kleurenpalet vast te stellen.

Nadat we de benodigde informatie hebben verzameld, kun je er zeker van zijn dat vanaf nu je nieuwe website door mij zal worden verzorgd.

Psssst … Ik zal ook achter de schermen onderzoek doen en notities maken van onze telefoontjes, zodat ik jouw persoonlijkheid en stijl ook in de website kan verwerken.

Design fase 1

  • Ontwerp Merkidentiteit

Onderzoek, strategie & inspiratie bord

Gefeliciteerd! De uitdagende dingen zijn voorbij en nu kun je achterover leunen, ontspannen en wachten op opwindende updates van mij. Met behulp van al het voorbereidende werk dat je tot nu toe hebt gedaan, ga ik nu aan de slag met uitgebreid marktonderzoek en creëer je project-strategie en site stappenplan. Het volgende is het moodboard! Ik neem een kijkje op je Pinterest-bord en zoek naar veelvoorkomende thema’s die je leuk vindt. Vervolgens zal ik een selectie van afbeeldingen samenstellen om je merk moodboard te maken dat de visuele richting van je nieuwe merk en website zal vormen, spannende dingen!

Het kleurenpalet ontwerpen

Zodra het moodboard is voltooid, wordt hiermee de toon gezet voor het kleurenpalet van het merk. Ik zal experimenteren met een reeks verschillende kleuren, meestal beginnend door kleuren rechtstreeks uit de inspiratiebord afbeeldingen te selecteren en verder te ontwikkelen. Zodra ik tevreden ben met de uiteindelijke selectie van het kleurenpalet, stuur ik het moodboard en het kleurenpalet naar je toe voor beoordeling en definitieve goedkeuring.

Logo ontwerp

Nu is het tijd voor mij om mijn mouwen op te stropen en te beginnen aan het logo-ontwerp! Het begint allemaal met een goede ouderwetse pen en papier waar ik een heleboel ideeën zal schetsen en met veel verschillende stijlen zal experimenteren. Ik kies vervolgens mijn favoriete ideeën en breng ze naar de computer. Als het een getekend logo is, zal ik de tekeningen in mijn computer scannen en vervolgens de schets verfijnen en omzetten in een vector om een ​​digitale versie van het logo te vormen.

Na jaren van het ontwerpen van logo’s voor verschillende klanten heb ik mijn proces verfijnd en nu een ‘concept methode’ aangenomen. Dit houdt in dat ik je maximaal twee of drie logo’s voorstel. Aan de hand van je keuze zal ik op dit ontwerp ingaan en zal ik je Merkidentiteit verfijnen tot het is geëvolueerd tot niet alleen een afgewerkt logo, maar ook een volledig uitgewerkt merkconcept. Ik maak alternatieve logo’s, patronen en andere elementen die naar mijn mening bijdragen aan het vormen van je nieuwe merkimago. Ik zal vervolgens de logo’s en elementen op verschillende items, waaronder visitekaartjes en briefpapier plaatsen om je te helpen dit concept tot leven te brengen. Dit proces zal je echt helpen om te zien hoe het concept in verschillende situaties in verschillende formaten zou kunnen werken. Oef, dat was veel werk! Nu is het tijd voor mij om je presentatie van het merkconcept samen te stellen en naar je toe te sturen voor feedback.

Ontwikkeling van de rest van de merkelementen

Als we beiden blij zijn met de Merkidentiteit, ga ik verder met het aanpassen en verfijnen van alle elementen tot het eindproduct. Op dit punt heb je een selectie lettertypen, primair logo, alternatief logo, favicon samen met maatwerk bijpassende elementen (patronen, texturen en/of pictogrammen zoals knoppen). Ik zal al deze elementen samenbrengen in één prachtig ontworpen document, een merk-stijlbord. Hierdoor krijg je een duidelijk idee van je eigen Merkidentiteit.

Design fase 2

  • Eventuele aanpassingen en verfijningen in je Merkidentiteit
  • Goedkeuring Merkidentiteit
  • Site routekaart
  • Homepagina opzetten

Aanpassingen en verfijningen in je huisstijl

Het is heel belangrijk dat de Merkidentiteit precies zo is als je wilt, want dit beïnvloed het gehele project. We nemen samen dus goed de tijd om zeker te weten dat je er tevreden mee bent. Gezamenlijk maken we als het nodig is aanpassingen en verfijningen in je Merkidentiteit. Ik zal ook een merk-stijlgids maken die je meer instructies geeft over het gebruik van je merk in de echte wereld na je goedkeuring voor je Merkidentiteit!

Planning van de website (site routekaart)

Nu is het tijd voor mij om aan je website te werken! Ik begin met het in kaart brengen van de structuur van je nieuwe site met behulp van al het voorbereidende werk waaraan we in de beginfasen van het project hebben gewerkt. Ik stel een duidelijke, overzichtelijke site routekaart op en zorg ook voor een naadloze gebruikerservaring. Ik zal alle teksten, zelfs de teksten op de knoppen op je website (ook wel call-to-actions of CTA genoemd) laten passen in je Merkidentiteit.

Homepagina opzetten

Daarna breng ik alles wat we tot nu toe samen hebben gedaan tot een geheel op de homepagina van je website. Hierin zal je Merkidentiteit naar voren komen, samen met de richting die het WebDesign Stappenplan heeft gegeven.

Ik zorg er voor dat je het weekend van de tweede week van het project goed de tijd kunt nemen om naar je homepagina te kijken, zodat je je zeker voelt over de richting van je project.

Ontwikkeling fase 1

  • Telefonisch feedback gesprek
  • Eventuele aanpassingen en verfijningen aan de homepagina
  • Goedkeuring homepagina
  • Opzetten van de voorkant van de website

Feedback is belangrijk

De derde week van het project beginnen we met een Telefonisch feedback gesprek van één uur. Voor mij is het belangrijk om te weten hoe je je voelt bij de homepagina en of je eventuele aanpassingen zou willen. Zo maken we samen de zekerheid dat dit project geweldig gaat slagen! Hier is ook weer de ruimte voor je om vragen te stellen.

De teksten voor je website

De meeste website-ontwerpers bieden geen hulp bij copywriting aan als onderdeel van hun service, maar als je bij mij boekt, zul je dat probleem niet hebben! Met behulp van het WebDesign Stappenplan zal ik beginnen met het toevoegen van de teksten voor elke pagina van je website. Hier beginnen alle strategieën van je bedrijfs- en site-doelen echt de website vorm te geven. Ik keur de teksten voor elke pagina en ga er naar terug, pas het aan en verfijn het totdat ik er 120% blij mee ben.

Ik laat liever mijn klanten de website niet zien totdat ik er tevreden mee ben. Dit is een proces waar ik in gegroeid ben. Vervolgens stuur ik een link naar het eerste concept van de website zodat je alles kunt bekijken.

Opzetten van de voorkant van je website

Nu, dit is het gedeelte waar ik mezelf in een kamer opsluit, alleen ik en mijn computer en aan het werk!! Ik begin met het samenstellen van elke pagina van de site, samen met de kop- en voettekst menu’s. Ik gebruik altijd mijn eigen cloud server om de websites van mijn klanten te maken. Ik doe dit om verschillende redenen. Om te beginnen heb ik graag al mijn klanten websites op één plek onder mijn eigen login, omdat dit dingen veel gemakkelijker voor me maakt dan dat ik moet inloggen op elk van mijn individuele klanten sites. Voor mijn klanten die al websites hebben, stelt dit me ook in staat om te experimenteren en de hele site te ontwerpen, terwijl ondertussen de huidige site kan blijven werken.

Ontwikkeling fase 2

  • Opzetten van de achterkant van de website

Opzetten van de achterkant van je website

Ik zal nu beginnen met het ontwerpen van aangepaste afbeeldingen, afbeeldingen, pictogrammen en andere elementen voor de site en zal ook naar de achterkant gaan en alle stijlinstellingen bewerken, waaronder lettertypen, kleuren, knopstijlen en opvulling van de site. Hierdoor kan de site een echt aangepast, uniek gevoel krijgen dat je merk identiteit en persoonlijkheid weerspiegelt. Vervolgens breng ik alle afbeeldingen en teksten naar alle pagina’s van de site. Als er integraties zijn die nodig zijn, zoals een online winkel systeem of een online afspraken planner, dan zal ik deze ook allemaal verzorgen (eventuele extra kosten hiervoor zoals de kosten van plugins en de installatie hiervan, zijn niet inbegrepen in de pakketten).

Revisie

  • Eventuele aanpassingen en verfijningen aan de website

Eventuele aanpassingen en verfijningen aan de website

Ik heb op je website WP Feedback* geïnstalleerd om je te helpen met het verfijnen van de website. Ik moedig je altijd aan om eerlijk en specifiek te zijn en echt uit te leggen WAAROM dingen wel en niet werken. En het belangrijkste van alles is, om je doelgroep altijd in gedachten te houden voor elke beslissing die tijdens het proces wordt genomen. Indien je dit nodig hebt, kunnen we samen de werking van het programma doornemen.

*De link stuurt je naar mijn partner pagina, hier staat een korte uitleg over WP Feedback

Afsluiting

  • Testen van de website
  • Klant goedkeuring voor afsluiting van het project
  • Aanschaffen van het domein en de hosting
  • Video training ter afsluiting

Zodra het bouwen van de site is voltooid, deel ik de link met je zodat je deze kunt bekijken. In tegenstelling tot veel andere ontwerpers kent mijn proces geen grenzen aan verfijningen. In plaats daarvan heb ik een speciale feedback en revisie periode in week vijf van het project.

Testen van de website

Zodra alle verfijningen zijn doorgevoerd en je tevreden bent met de website, zal ik alle functionaliteit toevoegen, inclusief koppelingen naar de knoppen en kop-/ voettekst-navigatiemenu’s. Ik zal er ook voor zorgen dat de hele site SEO-voorbereid is en een volledige pre-launch site audit uitvoeren voordat deze wordt overgedragen.

Klant goedkeuring

Ik zal altijd mijn best doen om aan je behoeften en verwachtingen te voldoen. Maar het is belangrijk om dingen op te schrijven, zodat jij en ik weten wat wat is, wie wat wanneer moet doen en wat er zal gebeuren als er iets misgaat. Je ontvangt een formulier waarin je je goedkeuring geeft voor je website en geef je duidelijk aan dat je helemaal tevreden bent met de website en dat hij als opgeleverd beschouwd mag worden.

Handoff- en videotraining

Vervolgens krijg je een link naar de online planner en boek je voor een 90 minuten durende video online afspraak. Bij deze afspraak zal ik mijn scherm met je delen en je rondleiden langs de achterkant van je website. Hier zie je hoe eenvoudig het is om naar binnen te gaan en eenvoudige wijzigingen aan te brengen, zoals het bewerken van tekst, het bijwerken van afbeeldingen, het toevoegen van een nieuw blog bericht of het maken van een nieuw winkelproduct. Geloof me als ik zeg dat je geen techneut hoeft te zijn om je website te onderhouden! Ik geniet er echt van om strategische websites te maken die eenvoudig te gebruiken zijn voor mijn klanten en die ze echt geschikt maken voor langdurig succes. Ik hou echt van dit deel van het proces, omdat ik vind dat het mijn klanten echt machtigt door hen te laten zien hoeveel controle ze kunnen hebben over hun site in de toekomst. Het is niet nodig om mij of een ontwikkelaar in te huren om kleine aanpassingen voor je te maken. (Wat uiteraard altijd kan!)

Maak je geen zorgen, je hoeft hier geen aantekeningen te maken, want alles wordt opgenomen. Ik stuur je de opname na het telefoontje zodat je kunt terug kijken wanneer je maar wilt. Op het einde krijg je de kans om eventueel je laatste vragen te stellen.

Terwijl we aan het online video-bellen zijn, zal ik je ook vragen om de laatste betaling te doen als je dit nog niet hebt gedaan. Zodra de betaling is uitgevoerd, geef ik de laatste bestanden over, stel ik je nieuwe website-account in en draag ik het eigendom van de site aan jou over. We kunnen zelfs je sociale media-accounts meteen koppelen als je dat wilt.

ZO, we hebben het gedaan! Nu is al het harde werk gedaan en is het tijd om eindelijk je nieuwe glimmende site op de wereld te lanceren! Yay!

Bedankt!

Pfieuw! En daar heb je het dan. Een gedetailleerd overzicht van mijn gehele ontwerpproces. Bedankt voor het lezen, ik wilde heel graag het werk benadrukken dat elk van mijn klant projecten maakt, maar ook benadrukken hoe ondersteund en begeleid je bij elke stap bent. Zodra het voorbereidende werk is gedaan, kun je achterover leunen, ontspannen en uitkijken naar regelmatige updates van mij tijdens het hele proces!

Het ontwerpen van een nieuwe website en een nieuw merk is niet eenvoudig, maar laat me zeggen dat al het harde werk de moeite waard zal zijn. Het hebben van een professionele website en Merkidentiteit kan echt transformerend zijn voor elke bedrijfseigenaar.

Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

Tot slot

Aangezien mijn project slots slechts maximaal 6 weken lang zijn, is het echt belangrijk dat je de hele periode snel feedback kunt geven op de meest gestroomlijnde manier.

Als je iets wilt bespreken, is er een online afspraken planner beschikbaar waar je tijdens de projectperiode een telefoontje kunt reserveren. Soms kan het veel gemakkelijker zijn om bepaalde wijzigingen te beschrijven tijdens een shared screen (gedeeld scherm) zodat je kunt samen met mij kunt doorlopen welke wijzigingen er precies moeten worden aangebracht.

Word nóg productiever en haal meer uit je bedrijf met deze tips!

Leave this field blank
  • Day
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Niet gevonden
  • Month
  • January
  • February
  • March
  • April
  • May
  • June
  • July
  • August
  • September
  • October
  • November
  • December
  • Niet gevonden
  • Year
  • 1951
  • 1952
  • 1953
  • 1954
  • 1955
  • 1956
  • 1957
  • 1958
  • 1959
  • 1960
  • 1961
  • 1962
  • 1963
  • 1964
  • 1965
  • 1966
  • 1967
  • 1968
  • 1969
  • 1970
  • 1971
  • 1972
  • 1973
  • 1974
  • 1975
  • 1976
  • 1977
  • 1978
  • 1979
  • 1980
  • 1981
  • 1982
  • 1983
  • 1984
  • 1985
  • 1986
  • 1987
  • 1988
  • 1989
  • 1990
  • 1991
  • 1992
  • 1993
  • 1994
  • 1995
  • 1996
  • 1997
  • 1998
  • 1999
  • 2000
  • 2001
  • 2002
  • 2003
  • 2004
  • 2005
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020
  • 2021
  • 2022
  • 2023
  • 2024
  • 2025
  • 2026
  • 2027
  • 2028
  • 2029
  • 2030
  • 2031
  • 2032
  • 2033
  • 2034
  • 2035
  • 2036
  • 2037
  • 2038
  • 2039
  • 2040
  • 2041
  • 2042
  • 2043
  • 2044
  • 2045
  • 2046
  • 2047
  • 2048
  • 2049
  • 2050
  • 2051
  • Niet gevonden

Ontvang mijn tips en verhoog je productiviteit!

En ontvang deze gratis Checklist!

Tackle je steeds langer wordende ToDo lijst

Versla het gevoel dat je niks gedaan krijgt

Krijg je focus terug en laat die tijdrovende taken je niet verslaan!